Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Metafizika praznika u BiH

Komentari (53) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 ponedeljak, 25 novembar 2013 23:47
Srpski vojnik nema više kome da piše?
U vezi sa ovim tekstom, akademika Kecmanovića, razmišljao sam da napišem tekst za NSPM u vezi sa tragičnom ličnošću kod srpskog naroda u najnovijoj istoriji Bogiću Bogičeviću, u vezi navedenog na linku:

http://www.radiosarajevo.ba/novost/132773/bogic-bogicevic-zavnobih-je-nas-rodni-list-nas-grunt


http://www.slobodnaevropa.org/content/article/1045338.html




Ali opet kad malo bolje razmislim, čemu više sve to, kada se ništa ne može popraviti, desilo se šta se desilo, Bogić je postupio kako je postupio, Jugoslavija je otišla u propast, JNA nije djelovala na vrijeme (zahvaljujući kukavičluku generala i Bogiću Bogičeviću Srbinu, koji je spriječio legalnu intervenciju JNA i uvođenje reda vojnom upravom).

Ne znam više kome je sve to zanimljivo, i da li bi bilo kome bilo zanimljivo?
Preporuke:
23
4
2 ponedeljak, 25 novembar 2013 23:49
Mirko Grbić; Banjaluka
da je bIh NEMOGUĆA PO aNDARAŠIJU JER NEMA JEDNU DUŠU DAVNO JE DOKAZAO MARKO KRALjEVIĆ KADA JE MUSU KESEDŽIJU OSTAVIO NA VRH KAČANIKA JER JE IMAO 3 SRCA UMJESTO JEDNOG !
Preporuke:
2
5
3 ponedeljak, 25 novembar 2013 23:59
Srbovao bih, ali moram se prikrit, a duša mi pišti da srbujem.
Meša Selimović:

Najzamršeniji ljudi na svijetu.
Ni sa kim istorija nije napravila takvu šalu kao sa nama.
Do juče smo bili ono što danas hoćemo da zaboravimo.
Ali nismo postali ni nešto drugo.
Stali smo na pola puta, zabezeknuti.
Ne možemo više nikud.
Otrgnuti smo, a nismo prihvaćeni.
Kao rukavac što ga je bujica odvojila od majke rijeke, i nema više ni toka ni ušća, suviše malen da bude jezero, suviše velik da ga zemlja upije.
S nejasnim osjećanjem stida zbog porijekla, i krivice zbog otpadništva, nećemo da gledamo unazad, a nemamo kud da gledamo u naprijed, zato zadržavamo vrijeme, u strahu od ma kakvog riješenja.
Preziru nas i braća i došljaci, a mi se branimo ponosom i mrznjom.
Htjeli smo da se sačuvamo a tako smo se izgubili, da više ne znamo ni šta smo.
Nesreća je što smo zavoljeli ovu svoju mrtvaju i nećemo iz nje.
A sve se plaća pa i ova ljubav...
Preporuke:
34
4
4 utorak, 26 novembar 2013 00:09
Srbovao bih, ali moram se prikrit, a duša mi pišti da srbujem.
Akademik dr Kecmanović je ekspert za licimjerstvo bošnjačke politike počev od Alije Izetbegovića, pa do dana današnjeg.

Isti nam je predmet interesovanja, samo akademik ima tu sreću da može mnogo više da srbuje od mnogih nas koji nisu te sreće da možemo duši olakšati srbovanjem, kako to akademik dr Kecmanović radi...
Preporuke:
20
5
5 utorak, 26 novembar 2013 00:11
Stanić Milan
Mislim da je prof. Kecmanović u pravu, jer od 1991.u BiH je sve obismišljeno: ideologija, koncept državnog uređenja,način donošenja zakona i njihovo sprovođenje,vršenje izvršne i sudske vlasti - uglavnom sve.Refleksija na obeležavanje praznika samo je deo slike(i prilike)današnje BiH.
U svom stavu g. Dodik, da se u R. Srpskoj ne obeležava praznik "25.novembar" kao Dan državnosti možda je poštenije,od onih sarajevski hipokrita koji danas polažu vence na grobove šehida izginuli
u potonjem građanskom ratu koji su upravo 1991.-95.oružjem rušili te iste principe koji su usvojeni u M. Gradu.A, kad se tome doda Izetbegović jun.prijemi,međunarodni zvaničnici pod čijim je pokroviteljstvom rušena SR BiH i Jugoslavija,onda je stvarno poštenije od g. Dodika da ne učestvuje u toj farsi,iako je 2/3 delegata otpadalo na Srbe,a predsednik ZAVNOBiH-a je bio Dr Vojislav Kecmanović iz Srpske Demokratske Stranke.
Preporuke:
18
4
6 utorak, 26 novembar 2013 00:21
Tragičar Bogičević!Danas ga i muslimani odbacili ko istrošenu krpu...
Vi ste (Bogić Bogičević) na čuvenoj sjednici Predsjedništva SFRJ 12. marta 1991. u Beogradu odlučili protiv uvođenja vanrednog stanja u Jugoslaviji, čiji je stvarni cilj bilo uspostavljanje vojne uprave u Sloveniji i Hrvatskoj i smjena rukovodstava Bosne i Hercegovine i Makedonije. Kako danas gledate na to što se dešavalo na ovoj sjednici i kako su izgledali pritisci kojim ste bili izloženi?
- Izabran sam na referendumu 1989. godine, pa je bilo logično da imam obavezu prema svima u BiH.
Slušao sam svoju savjest, kao i svijest o krajnjim ciljevima beogradskog režima. Njihov epilog, da je tada JNA okupirala zemlju, bila bi obnova srpskog Dušanovog carstva i početak žestoke srpske hegemonije. Danas je teško odrediti koliko bi ta strahovlada trajala i kad bi bila slomljena ustancima u porobljenim krajevima, pa i u BiH. Ali, dugo bi to potrajalo.

Tragičar Bogičević!Danas ga i muslimani odbacili ko istrošenu krpu...
Preporuke:
22
3
7 utorak, 26 novembar 2013 02:23
Namerni Prolaznik
Prilično mekano od Kecmanovića za razliku od predhodnih tekstova.
Preporuke:
4
5
8 utorak, 26 novembar 2013 02:52
Priglupi
Nedavnim ratom niko ne treba da se ponosi, ako ni radi cega drugog onda zato sto je Jugoslavija jedina zemlja u Evropi koja je razvaljena silom. Uz to optuzena da je izvrsila agresiju sama na sebe i to u pravcu od Zapada ka Istoku. Takvi su je domoroci naseljavali. Sta god domoroci slavili sem rodjendana i nekog, eventualnog, uspjeha mladih, veliko je pitanje da li treba slaviti.

Srbi, barem oni sa onu stranu Drine, trebaju da se presaberu i procjene neke ranije odluke i zakljucke. Nelogicno da se Srbi, koji su se pod teretom hrvatsko-muslimanske ustasije digli na ustanak i udarili temelje obnove Jugoslavije, je rim je ona u ovoj ili onoj formi trebala, sada ustupaju dio svoje istorije da ih muslimansko-hrvatska ustasija prisvaja i da se njima maskira. U ovom lutanju ispostavilo se da je Jugoslavija postala zabranjena i kod Srba, a to ocita glupost!

Ne velim da trebao slaviti AVNOJ, ZAVNOH ili ZAVNOBiH, ali trebamo li odricati svih onih srpskih zrtava koji su sa njima vezani?
Preporuke:
6
4
9 utorak, 26 novembar 2013 07:06
IIpocbetap
Marko Lopušina
UBIJ BLIŽNJEG SVOG
I-III
(ULOMCI)

...(...)Ima ljudi iz SDB Jugoslavije koji svedoce da je Zdravko Mustac bio taj koji je preobratio Bogica Bogicevica, clana Predsednistva SFRJ da glas a za raspad SFRJ.Z Mustac je bio kadrovnik Hrvat iz Hrvatske sef svih sluzbi SF RJ. Naime,Mustac je od Leke Loncara iz SID-a dobio fotografije Bogicevica u neprijatnim pozama i scenama. Zapretio mu je da ce ih sve objaviti u novinama i na televiziji ?Yutel?, ukoliko ne da svoj glas za neprincipijelnukoaliciju. Uhvacen u sopstvenoj zamci, Srbin koga sami Srbi nisu mnogo cenili, popustio je pred ucenom. Da li je to tacno ili ne, ne zna se, ali je sigurno poznato da je Bogic B. glasao za razbijanje SFRJ....(...)
Preporuke:
11
2
10 utorak, 26 novembar 2013 07:55
Bosanac
Bilo bi dobro kada bi nam prof. Kecmanovic objasnio gdje nestade naziv Univerziteta u Banjaluci, prije rata,a gdje sada professor predaje. Da podsjetim, Univerzitet je nosio ime: Univerzitet Djuro Pucar Stari.
Preporuke:
7
8
11 utorak, 26 novembar 2013 11:02
Karavlah
Najmanje stotinu škola u manjem bh entitetu nosi naziv SVETOG SAVE!!Kako bi bilo da se koja zove MUHAMEDA POSLANIKA?
Skoro sve javne institucije imaju krsne slave. Pa čak i MUP RS ali i zgrada Vlade RS-a!
Kako o tome ne progovorite Profesore??
Preporuke:
7
15
12 utorak, 26 novembar 2013 12:39
Bojan, Priština
Uh kako volim ovakve tekstove, kad se bez kompromisno razkrinkava mentalitet muslimana.

Jeste, to su ti muslimani, koji su snajperima ubijali svoje po Sarajevu, granatirali merkale.

To su ti muslimani koji zbog koristi koriste za svoj simbil Ljiljan tj Krin, simbol do srži Hrošćanski i simbolizuje Sveto Trojstvo.

To su ti muslimani koji ruše pijetet sopstvenim žrtvama u Srebrenici izmišljaljući i preuveličavajući cifru svake godine, dopisivanjem stotina raznoraznih imena koja veze nemaju sa tim događajem.

Koji prozivaju Srpsku sa etničko čišćenje iz Sarajeva kome fali skoro 200 000 Srba, koji javno jadikuju što Ameri i njima nisu omogućili Oluju kao u Hrvatskoj
Preporuke:
13
4
13 utorak, 26 novembar 2013 13:19
Goran
@Karavlah

A zasto bi nekome smetao naziv skole "Sveti Sava",on je najzasluzniji za opismenjavanje svih naroda na ovim prostorima,ne imenuju se skole po njemu jer je bio svestenik nego zbog njegovog zaduzbinastva iz kojeg je i potekla pismenost na ovim prostorima.

Istina je da policija RS ima svoju krsnu slavu ali ta slava ni u kom slucaju nije nametnuta pripadnicima ostalih vjera.Oni taj dan dobiju slobodno a ako zele mogu da se pridruze proslavi.Zar to nije demokratski?
Preporuke:
10
7
14 utorak, 26 novembar 2013 23:54
Mati mila cuda velikoga
Evropske drzave nisu jednonacionalne niti jednonarodne. I u Njemackoj svako slavi svoju slavu, te ne vidim da je to nesto intersantno ili cudno. A tako u Svedskoj, Francuskoj, Engleskoj i sirom Evropi. I bosanski Srbi bi slavili Bosanke praznike da im tako naredi Beograd.
Preporuke:
1
2
15 sreda, 27 novembar 2013 00:32
Nenad@Bosanac
Univerzitet "Djuro Pucar Stari " je NESTAO tamo GDE su nestali Univerziteti "Dzemal Bijedic" i "Edvard Kardelj", te gradovi: Titograd, Kardeljevo, Pucarevo, Kidricevo itd,itd. To bi jedan Bosanac morao da zna.
Preporuke:
7
3
16 sreda, 27 novembar 2013 09:36
Mostar
Univerzitet "Džemal Bijedić" i dalje egzistira pod tim imenom!!!
Preporuke:
9
3
17 sreda, 27 novembar 2013 10:19
jadno
Fakat necete nikada na zelenu granu,
kakve lazi... Tek sad kad razmatram dogadjaje ciji sam savremenik te kad cujem te srpske lazne/bizarne interpretacije shvatim kakve sam samo lazi ucio o historiji koju ste vi frizirali po potrebama. Tomasicu otkopavaju, niko, ali niko da spomene (cast Pescaniku).
Imati takav odnos a dobrom se nadati - dabogda.
Da ste igdje, ama bas igdje, nasli deset puta manju grobnicu ubijenih Srba, vjerovatno bi u Ulan Batoru za nju znali. I sta vam preostaje, i dalje do iznemoglosti spinovati o fiktivnim zrtvama koje eto ne mogu da se nadju. Jadno!
Tu je temeljna razlika: Gdje se god nadju tragovi ubijenih Srba bez sumnje radi se o zlocinu. Ali gdjegod da nadjete tragove ubijenih nesrba odmah po broju zrtava, nacinu zakopavanja jasno je da se radi o sistematskom masovnom zlocinu i da GENOCIDU u pokusaju!!!
Samo se vi idalje hranite vlastitim faktima,
hvala Bogu da kao nekad svi vise nemoramo probavljati vase fakte.
Preporuke:
9
7
18 sreda, 27 novembar 2013 10:58
thinking maize@ Mostar
Napisaste: "Univerzitet "Džemal Bijedić" i dalje egzistira pod tim imenom!!!" Lepo, a dal je taj Univerzitet u Istočnom ili Zapadnom delu Mostara i dal ima JOŠ Univerziteta u šeher Mostaru i KAKO se ZOVU!? A sa Hrvatima ste kanda U JEDNOM ENTITETU, zar ne!? Pa kako to, pa zašto to!? A Hrvati, nit srbuju, nit slave slave, a opet su se nešto uskopistili pa traže tu NjIHOVU Herceg-Bosnu, baš se pitam ZAŠTO!? Uzgred, kad si već iz Hercegovine, da te pitam, a PO KOME JE TVOJ KRAJ DOBIO IME!? Naravno po Stjepanu Vukčiću-Kosači, HERCEGU od Svetoga SAVE!?
Preporuke:
3
2
19 sreda, 27 novembar 2013 11:42
Prvo skoci pa reci hop
Sviđao se taj datum ili ne, on je praznik po "slovu Dejtona".

U Ustavu BiH lijepo stoji:

2. Kontinuitet pravnih propisa
Svi zakoni, propisi i sudski poslovnici, koji su na snazi na teritoriji Bosne i Hercegovine u trenutku kada Ustav stupi na snagu, ostaće na snazi u onoj mjeri u kojoj nisu u suprotnosti sa Ustavom dok drugačije ne odredi nadležni organ vlasti Bosne i Hercegovine.

Zakon o praznicima je usvojen 1992. godine kao praznik države RBiH. Današnja Bosna i Hercegovina je pravni sljednik Republike BiH. Tako piše u "slovu Dejtona", tj. ona nastavlja svoje pravno postojanje sa izmijenjenim unutrašnjim uređenjem.

Dakle, sve dok Parlament BiH ne usvoji novi državni zakon o praznicima, biće na snazi onaj iz 1992. godine jer nije proglašen neustavnim.

Nema tu puno pameti. Samo treba čitati i poštovati ono što je potpisano 1995. godine. Problem je izgleda reći narodu, i nakon 18 godina, šta je sve potpisano u Dejtonu.
Preporuke:
11
3
20 sreda, 27 novembar 2013 15:40
Mostar
Važno je da komunalna preduzeća i vodovodi u manjem bh entitetu imaju svoje Slave i da prilikom kopanja kanala dolaze sveštenici da ih osvešte.
Do koje mjere ide srpska patalogija ,,pardon politika u Bosni, filmovi se mogu snimati svaki dan.
p.s. Ovome gore na znanje da je Hercegovina samo oblast u državi Bosni.
Preporuke:
5
4
21 sreda, 27 novembar 2013 18:01
thinking maize@ Mostar
Nagradno pitanje za "jarana" iz Hercegovine: Gde je krunisan "sugubim vencem" PRVI bosanski kralj Tvrtko 1-vi Kotromanić, po KOM OBREDU i kako mu je glasila TITULATURA!? Za "neupućene" Bošnjake: Tvrtko 1-vi je krunisan u manastiru Mileševi, nad grobom svetog Save, kao POTOMAK I Nemanjića, po PRAVOSLAVNOM OBREDU, a titulatura mu je glasila: "Tvrtko 1-vi, po milosti Božijoj, kralj Bosnom, SRBLjEM i Primorjem"! Ostali bosanski kraljevi su pretežno bili katolici, uključujući i poslednjeg Stjepana 2-og Tomaševića!? Dalje jarane, a ŠTO NE PIŠEŠ TVOJIM MATERNjIM PISMOM, "bosančicom" ili "begovskim pismom", redakcijom srednjovekovne ĆIRILICE koja se kao SLUŽBENO PISMO koristila na dvorovima bosanskih kraljeva i vlastele, pa i u Dubrovniku, a takođe, PARALELNO sa arabicom, bila je korišćena DO 19-tog VEKA i kod bosanskog BEGOVATA, islamizovanih potomaka bosanskog srednjovekovnog plemstva, kod kojih se i razvio bošnjački EKSKLUZIVIZAM!? Vidiš "jarane", BEGOVI se NISU STIDELI ĆIRILICE za RAZLIKU od tebe!?
Preporuke:
10
3
22 četvrtak, 28 novembar 2013 16:39
Mostar
Kralj Tvrtko je krunisan u Milama današnjim Arnautovićima kod Visokog (DRŽAVA BOSNA).
Bio je kralj Bosne i Srbljem jer je za vrijeme svoje vladavine proširio Bosnu na uštrb Srbije.
I danas na području Srbije koje je tad bilo bosansko možete naći stećke kao historijsko- materijalni dokaz širine Bosne kao kraljevine.
Imate još neko pitanje???Samo bez nebuloznog ubacivanja molim. Poštujte zanje a manite se laži.
Preporuke:
2
2
23 četvrtak, 28 novembar 2013 17:42
Stanić Milan
Stanić M.- Mostar

Vi ste očigledno povijest čitali(učili) iz novih hrvatskih udžbenika(izdanje Široki Brijeg).
"Između inih osobina ljudska glupost ima i ovu osobinu- uvek se ponavlja".
Preporučujem Opću enciklopediju(izdanje Matice Hrvatske- Jugoslavenskog leksikografskog zavoda str.351) pa da se uverite da se Tvrtko I.Kotromanić krunisao u Mileševu 1377 uzevši titulu:"kralj Srbljem,Bosni, Primorjem,Humskoj zemlji,Donjim krajem,Zapadni Stranam,Usori i Podrinju."Preko bake vuče poreklo od Nemanjića.U buduće,ostavite se delenja lekcija.Pametan čovek je dostojanstven,ali nije gord-prostak je gord,ali nije plemenit.
Preporuke:
3
2
24 četvrtak, 28 novembar 2013 22:36
thinking maize@ Mostar, JOPET
Napisaste: "Bio je kralj Bosne i Srbljem jer je za vrijeme svoje vladavine proširio Bosnu na uštrb Srbije. I danas na području Srbije koje je tad bilo bosansko možete naći stećke kao historijsko- materijalni dokaz širine Bosne kao kraljevine." Prvo, Tvrtko NIJE NIŠTA OSVAJAO, već je UŠAO u jedan DEO NjEGOVOG NASLEĐA i to sasvim LEGITIMNO, pošto je PO BABI bio Nemanjić! A DELIO je to NASLEĐE zajedno sa izvesnim Lazarem Hrebeljanovićem, PO ŽENI, takođe Nemanjićem i to što su OBOJICA ZAJEDNO PORAZILA uzurpatora Nikolu Altomanovića, gospodara Užica i praktično celog sliva Drine, sve do granica Dubrovačke republike! A stećci se, što je INTERESANTNO, javljaju uglavnom u slivu gornje Drine, kao i u istočnoj Hercegovini, tada u potpunosti, a i u najnovije doba pretežno PRAVOSLAVNIM KRAJEVIMA! Treće, A KAMO GA "BOSANČICA"!? Četvrto, znate li šta znači "RUSAG BOSANSKI"!? Naravno, "država bosanska"!? A šta znači TERMIN "RUSAG" za sebe!? E, "rusag" potiče od MAĐARSKE REČI "ORSAG" sa značenjem "DRŽAVE"!?
Preporuke:
2
1
25 četvrtak, 28 novembar 2013 22:53
thinking maize@ Mostar, I JOPET
Sad, kad termin "rusag", izveden od mađarske reči "ORSAG" (sa značenjem "država"), pridodate terminu "BAN", što je MAĐARSKI TERMIN za "OBLASNOG GOSPODARA IMENOVANOG od KRALjA", onda mnoge stvari vezane za "drevnu bosansku državnost" PRE Tvrtka 1-og dobijaju DRUGAČIJU DIMENZIJU! U istorijama se navodi da su u ranom srednjem veku Bosna i Srbija bile JEDNA ZEMLjA, koja se raspala po PORAZU Časlava, POSLEDNjEG VELIKOG ŽUPANA SRPSKOG iz dinastije koja je dovela (bar deo) Srba na Balkan!? OTAD su istorije Srbije i Bosne bile POSEBNE, ali sem pominjanja BANA Ninoslava (kraj 11-og veka) i BANA Borića (uzgred, ČISTOG Hrvata, IMENOVANOG od mađarskog kralja sredinom 12-tog veka), ništa ne ukazuje na NEZAVISNOST Bosne u odnosu na okolne zemlje, a POSEBNO u odnosu na tad narastajuću VELESILU Mađarsku!? Postbodinovska Srbija je tih godina bila SAVEZNIK Mađara i RATOVALA je sa MOĆNOM Vizantijom Komnina, ali o Bosni NEMA NIČEG sem POMENUTA DVA BANA, ergo Bosna je bila DEO Mađarskog kraljevstva, kao i Hrvatska!
Preporuke:
1
1
26 četvrtak, 28 novembar 2013 23:03
thinking maize@ Mostar, I JOPETOVANO JOPET
Kako stoji stvar sa prednemanjićkom Srbijom tokom 12-tog veka, veka narasle moći Mađara i njihovih ratova sa vizantijskim Komninima!? Recimo da se Jelena, KĆI srpskog velikog župana Uroša 1-og UDALA za mađarskog kralja, a da je mlađi sin Urošev, potonji župan Beloš bio PALATIN na dvoru svog zeta, što je u srednjovekovnom mađarskom kraljevstvu titula koja je odgovarala modernoj tituli PREMIJERA!? Pa UPOREDITE taj srpski položaj u arpadovskom komonveltu sa VAŠIM "rusagom bosanskim", predvođenim od BANOVA koje su IMENOVALI MAĐARSKI KRALjEVI!? No, nemojte se sekirati, slično je bilo i Vašim zapadnim susedima Hrvatima I NjIMA su Mađari DAVALI BANOVE!? Za to vreme je Srbija imala VELIKE ŽUPANE!? Ratna sreća je nagnala Srbe u drugoj polovini 12-tog veka da se PRIVREMENO PODLOŽE Vizantiji, ali posle smrti Manojla, najvećeg od Komnina, Srbija je sa Nemanjom krenula u NEZAUSTAVLjIVI UZLET! Srbija je tad pored 2/3 sadanje centralne Srbije, obuhvatala Kosovo i Metohiju, sadanju Crnu Goru i CELU HERCEGOVINU!
Preporuke:
1
1
27 četvrtak, 28 novembar 2013 23:21
thinking maize@ Mostar, I JOPET JOPETOVANO JOPET
Gde je tad bila Bosna, koja je TAD obuhvatala SLIVOVE Bosne& Vrbasa!? Njome su UPRAVLjALI opet BANOVI, Kulin, Stjepan 2-gi Kotromanić i ini likovi sa IMENIMA& PREZIMENIMA koji NE UKAZUJU na SLOVENSKO POREKLO, što OPET UKAZUJE na UPLIV NEKOG sa strane, možebiti Mađara!? Srbija tad dobija KRALjEVSTVO i CRKVENU AUTOKEFALIJU, a Bosna!? Kao planinska i posna zemlja postaje stecište verskih nekonformista onog doba, zvanih u Francuskoj albižani, u Italiji patareni, u Srbiji babuni, u Bosni i Bugarskoj BOGUMILI!? To bejaše hrišćanska nekonformistička sekta u vezi sa maloazijskim pavlikijancima, od svih progonjena pre svega zbog zalaganja za SLABU DRŽAVU!? Koju su i našli u toj balkanskoj zabiti zovomoga Bosna!? Ta Bosna, iako NEBITNA, izazivala je pozornost tim verskim nekonformizmom, pa je tako SRPSKI KRALj Dragutin (po de-emisiji sa SRPSKOG prestola), gospodar Beograda, Posavine, Mačve, Srema I Srebrenice sa ŽUPAMA Usorom i Soli i ZET mađarskog kralja, POZVAO u Bosnu FRANjEVCE da "srede stvari"!
Preporuke:
1
1
28 četvrtak, 28 novembar 2013 23:37
thinking maize@ Mostar, I JOPET JOPETOVANO JOPET, a na kraju!
Da ne dužim više, tog materijala ima ISUVIŠE, kaži ti meni "jarane", more li se nazvat ODISTINSKI "državom", da ne rečem "RUSAGOM" (po madžarski ORSAGOM), ta vesela Bosna!? Obaška što su joj GOTOVO SVI KRALjEVI po Tvrtku 1-om bili KATOLICI, samo zato da IZBEGNU KRSTAŠKI RAT koji su bosanski franjevci više puta zazivali!? I obaška da se jedan od najistaknutijih bosanskih velikaša-BOGUMILA, gospodar Jajačkog grada zvao HRVOJE Vukčić-HRVATINIĆ!? Zanimljivo!? Da završim rođače, nemam ništa protiv toga što su tvoji preci IZABRALI islam i što je NA OSNOVU TOGA bosanski islamski begovat došao do BOŠNjAČKOG EKSKLUZIVIZMA, KULTURNOG (zasnovan na islamu), ali I SOCIJALNOG, što je opet, uz SVESRDNU PODRŠKU Zapada, EVOLUIRALO do BOŠNjAČKE NACIJE, ergo POSEBNE KULTURNE, VERSKE i POLITIČKE ZAJEDNICE Slovena Bosne islamske veroispovesti!? Uopšte nemam ništa protiv te Vaše NACIONALNE posebnosti! Ali Vi PRE 1463 NISTE BILI POSEBNI ISTORIJOM odnosno Srba, kao što NISTE NI DANAS JEZIKOM i GENIMA! Ima pitanja!?
Preporuke:
1
1
29 petak, 29 novembar 2013 04:05
Zmaj od Bosne@thinking maize
Ako se stecak javlja u pravoslavnim krajevima Bosne,zasto ga UOPSTE nema u Srbiji,punoj pravoslavaca?
Postoji KONSENZUS medju danasnjim historicarima,da Srpske pravoslavne crkve uopste nije bilo u Bosni do dolaska Osmanlija,bila je CRKVA BOSANSKA i BOGUMILI koji veze nisu imali sa pravoslavljem.
Negiras POSEBNU HISTORIJU Bosne i Bosnjaka prije 1463?
Hm,sa ovim se ne slazu najeminentniji historicari Balkanske historije:
Nada Klaic
Noel Malcolm
John Fine
John Wilkes...
Mozes li navesti jednog JEDINOG nesrpskog historicara koji potkrepljuje tvoje tvrdnje(mislim da je to fer,jer ni ja nisam naveo Bosnjacke,a mogu ti jos najmanje 10 stranih navesti) ili ces za izvore tvrdnji navesti Jovana Deretica,khm,khm
Preporuke:
1
2
30 petak, 29 novembar 2013 11:05
thinking maize@ Zmaj od Bosne
Opet PONAVLjAM, ZAŠTO je PRVI KRALj "Bosne, SRBLjEM, Primorjem itd..." Tvrtko 1-vi Kotromanić KRUNISAN "sugubim vencem" u PRAVOSLAVNOM MANASTIRU Mileševi, nad GROBOM Svetog SAVE i to PO PRAVOSLAVNOM OBREDU!? Kao i ZAŠTO je gospodar Hercegovine Stjepan Vukčić Kosača uzeo titulaturu "HERCEGA od Svetoga SAVE", ako PO TEBI i tim AUSTROFILSKIM "istoričarima" "NIJE BILO PRAVOSLAVLjA u Bosni (i Hercegovini!) pre 1463"!? Pa kad mi ODGOVORIŠ na te PROSTE& DOKAZANE ISTORIJSKE ČINjENICE onda se JAVI!? Uzgred, o Bosni kao SRPSKOJ KRALjEVINI pisali su Rusi, Šafarik, Miklošič i drugi koji se baš i ne mogu smatrati Srbima!? Dalje, NIKO NIJE PROTIVREČIO Vuku kad je pisao o SRPSKOM JEZIKU BOSANSKOG BEGOVATA, a kao što U NjEGOVO VREME NIJE DOVOĐENO u PITANjE SRPSKI JEZIK Dubrovnika, ni BOSANSKIH FRANjEVACA!? I da ne dužim, ono što vas čini POSEBNIM jeste Vaša POSEBNA bošnjačka kultura, zasnovana na islamu (ali I BALKANSKOJ PATRIJARHALNOSTI!), ŠTO je ZA POŠTOVANjE, kao što je ZA POŠTOVANjE SVAKA VERA u JEDNOG Boga!
Preporuke:
1
1
31 petak, 29 novembar 2013 11:15
thinking maize@ Zmaj od Bosne, nastavak
Pa kad ja, kao pravoslavni Srbin POŠTUJEM tu tvoju POSEBNU KULTURU zasnovanu na islamu (i balkanskoj patrijarhalnosti!), a time i tvoju NACIJU, ZAŠTO onda TI, Bošnjak, pretpostavljam "sa dna kace", tražiš neke "piramide" u Vitezu, "Troje" u Gabeli i slične IZMIŠLjOTINE, kao da ti NIJE DOVOLjNA istorija bosanskog begovata za SAMOSPOZNAJU!? Uostalom, Vi Bošnjaci, kao i Hrvati i "Montenegrini" NISTE JEDINI koji DELITE JEZIK sa NAJSTARIJIM od naroda sa ovog prostora, Srbima, pošto se eto i moćni Amerikanci ne osećaju poniženima što govore ENGLESKI JEZIK i što smatraju da NjIHOVA ISTORIJA proističe iz STARIJE, ENGLESKE ISTORIJE, naprotiv, oni smatraju da je NjIHOVA KULTURA i ISTORIJA zapravo NADGRADNjA istorije Ujedinjenog Kraljevstva! A tebi, AKO SI SE VEĆ ODVOJIO od SRPSTVA, NIJE DOVOLjNO da sopstvenu samospoznaju gradiš na SLAVNIM BOSANSKIM BEGOVIMA, već te NEŠTO TERA da PRISVAJAŠ ZAJEDNIČKU ISTORIJU do-osmanske Bosne, a koja je PO SVIM OBJEKTIVNIM ISTORIČARIMA istorija jednog SRPSKOG kraljevstva!
Preporuke:
1
1
32 petak, 29 novembar 2013 11:36
thinking maize@ Zmaj od Bosne, drugi nastavak!
Stvarno, ŠTA Vas Bošnjake TERA da NEPREKIDNO ULAZITE u KONFLIKT sa Srbima, Vašim dojučerašnjim sunarodnicima!? POŠTUJEM tvoju POSEBNU KULTURU i POLITIČKU POSEBNOST, ali ZAŠTO ti NE SHVATIŠ da je Vaša AMBICIJA na KONTROLU čitave Bosne (zbog REMINISCENCIJA na PODREĐEN POLOŽAJ PRAVOSLAVNE SRPSKE SELjAČIJE u Bosni, a sledstveno tome i neke Vaše UOBRAŽENE "uzdignutosti" u socijalnoj ravni odnosno iste te srpske seljačije!) zapravo UVOD u NOVI RAT!? ZAŠTO!? ZBOG KOGA& ČEGA!? Očigledno je kod Vas Bošnjaka (ili bar znatnog broja!) "dug put od Kaknja do Zenice"!? Ono što imate od Bosne, može vam obezbediti mirnu egzistenciju ukoliko VALjANO RADITE! Znam Bosance i (Hercegovce!), vredan je to svet, ali ZAR MORATE SANjATI da nas OPET UPREGNETE u ČIVČIJE!? Ne mere to buraz! POGREŠAN ti RAČUN! Uostalom, Austrija Vam je OSTAVILA PRAVO VLASNIŠTVA nad zemljom, ali je i OSLOBODILA SRPSKE KMETOVE od OBAVEZE RADA na ZEMLjI, pa su onda begovi MORALI da plaćaju SRPSKE NADNIČARE, KAKO DRUGAČIJE nego ZEMLjOM!?
Preporuke:
1
1
33 petak, 29 novembar 2013 12:04
thinking maize@ Zmaj od Bosne, kraj!
A u svetu, koji se UPRAVO SADA menja pred našim očima, sarađuju VAŠA ZAŠTITNICA (kao zaštitnica Vašeg negdanjeg begovata!) Turska i NAŠA ZAŠTITNICA Rusija i to BAŠ na "Južnom toku", a ti bi kanda da nešto "šaraš", sve zaboravljajući da smo Vi i Mi 1945 SARAĐIVALI GRADEĆI npr. PRUGU Brčko-Banovići (a i mnogo drugog još!), da bi se Srbi GREJALI BOSANSKIM UGLjEM, a Bošnjaci (tad muslimani u smislu narodnosti) JELI HLEB od SRPSKOG ŽITA!? Jel to može i sad!? Naravno da može, al MORAŠ da se MANEŠ MAKSIMALIZMA! Poštujem TVOJU VERU, TVOJU KULTURU i TVOJU BEGOVSKU ISTORIJU, jer kao što su Srbi PROLIVALI KRV za volju austrijskih careva, tako su i bosanski begovi PROLIVALI KRV za slavu sultana na Bosforu, A SADA!? I Austrija (POSEBNO Austrija i "AUSTRIJANŠTINA" habzburgovaca i neo-habzburgovaca!) i Turska bi da nas zavade, a ti NE VIDIŠ!? Ne valja ti poso bezbeli! Ne mere to tako, pa jok! Ako oćeš da sarađuješ, MORE, a ako ne, ostani sam dok ti NE DOĐE "od Kaknja do Zenice"! Ajd zdravo jarane!
Preporuke:
1
1
34 petak, 29 novembar 2013 13:38
Zmaj od Bosne@thinking maize
E pa jarane kako da civilizirano diskutujemo,kada ti A PRIORI odbacujes SVE relevantne balkanske historicare nazivajuci ih''austrofilskim istoricarima''?
Shvati,to nije moje misljenje vec KONSENZUS o historiji Bosne.NE POSTOJI historijski dokument koji stanovnistvo Bosne zove Srbima i Hrvatima,vec su to bili BOSNJANI,uzmi samo Nacertanije od Garasanina kao jedan od mnogobrojnih izvora.
Dakle,opceprihvacena cinjenica je da Srbi i Hrvati nisu naselili Bosnu,naveo sam ti izvore i historicare,ti to nisi u stanju.
Sasvim uobicajena pojava u srednjem vijeku da vladar koji prisvoji krunu jedne zemlje,sebe naziva vladarem tog naroda.Osmanski vladari su se nazivali vladarima Arapa i Persijanaca(iako nikad nije osvojio Persiju),da li to znaci da su Turci vecinom potomci Arapa i Perzijanaca,hehe.
Bio je nedavno historijski serijal u Hrvatskoj o njihovim kraljevima,gdje kazu kako se HRVATSKO ETNOPOLITICKO IME sirilo sa Dalmacije prema sjeveru,NE NAROD VEC IME.
Preporuke:
1
2
35 petak, 29 novembar 2013 13:58
Zmaj od Bosne@thinking maize
Znaci cak su i Hrvati napustili mitomanije o islamiziranim Hrvatima u Bosni,samo se Srbi KAO JEDINI drze te mitomanije o jednom narodu te kako su se''Bosnjaci odvojili od Srpstva'',gluposti.
Safarik?Miklosic?Nikad cuo,nepoznati historicari,cak ih ni google ne nadje,hehe.
Pa covjece,niko vise relevantan ne negira Bosnjake u srednjem vijeku i mnogo prije Osmanlija,kakav isti narod,o cemu to pricas.Navedi izvore,kao sto sam ja ucinio,a ne subjektivno tvoje misljenje.Moze?
Molim,navedi makar jednog relevantnog nesrpskog historicara,koji tvrdi o Srpskom kraljevstvu na tlu Bosne,o jednom narodu,o navodnom najstarijem narodu na Balkanu-Srpskom,hehe,notorne gluposti.Ja koji sam studirao balkansku historiju,nisam nasao ni jednog.
Kako to Bosnjaci ulaze u konflikt sa Srbima?Mozda ovako:
Nacertanije-Ilija Garasanin
Cvetkovic-Macek
Homogena Srbija-Stevan Moljevic
Milosevic-Tudjman
Boban-Karadzic
Da,bice opet rat,ako nas ne ostavite na miru,zapadno od Drine.
Preporuke:
1
2
36 petak, 29 novembar 2013 14:36
thinking maize@ Zmaj od Bosne, POST SCRIPTUM
Alo, jel STOJI u prethodnim postovima da ste Vi SAD Bošnjaci i da vaše bošnjaštvo vuče korene od ISLAMIZOVANOG SLOVENSKOG STANOVNIŠTVA Bosne, tj. od 1463 i PADA SREDNjOVEKOVNOG BOSANSKOG KRALjEVSTVA pod OSMANSKU (tačnije, nego tursku) VLAST!? DOKUMENTI govore da je PREDOSMANSKO SLOVENSKO STANOVNIŠTVO Bosne bilo HRIŠĆANSKO, sa TRI denominacije, katoličkom, pravoslavnom i bogumilskom i DVA SRODNA NATIVNA NARODA, srpskim i hrvatskim, delovima njihovog šireg etničkog prostora!? Ta krhka RAVNOTEŽA ZBRISANA je turskom VLAŠĆU i KORENITO PROMENjENA samom njenom CENTRALISTIČKOM prirodom! Tj. PRVI PUT u istoriji Bosne njom je VLADALA JAKA DRŽAVA i tamošnje ljude navikle na SLABU DRŽAVU i VERSKA TRVENjA duboko je dojmila njena snaga, otud masovna islamizacija, potpomognuta raznim DISKRIMINATORSKIM merama turske vlasti spram NEISLAMSKOG stanovništva: npr. ustanova DEVŠIRME/ DANKA u KRVI!? U OKOLNIM hrišćanskim državama Srbiji i Hrvatskoj (kao delu Mađarske) bilo je OBRNUTO: JAKA VLAST, BEZ VERSKIH OMRAZA!?
Preporuke:
1
1
37 petak, 29 novembar 2013 14:48
thinking maize@ Zmaj od Bosne, POST POST SCRIPTUM
Znači, osmanska vlast se PRIMILA u Bosni zato što je donosila STABILNOST, ali NE I U Srbiji i delovima Hrvatske (Bugarska i druge zemlje ZAUZETE od Osmanlija su van ove diskusije, prosto zato što sa Bosnom nemaju neposredne veze), gde je turska vlast RUŠILA postojeće društvene odnose i unosila NESTABILNOST! Otud ZAMIRANjE i inače krhke gradske civilizacije u Srbiji, ali njen burni razvoj u bosanskim kasabama! Uz jedno VELIKO "ALI", osmanska vlast je bila IZUZETNO NEPOVOLjNA za nemuslimane, što proizvodi DVA EFEKTA: 1) još masovniju islamizaciju u Bosni; 2) veće razdvajanje islamizovanog od neislamizovanog stanovništva Bosne! Ukratko, u Bosni je, PRIRODNO za ONO DOBA, zavladao svojevrsni VERSKI APARTHEJD spram NEMUSLIMANA! Otud stanovnici Bosne-NEMUSLIMANI NIKAD NISU DOŽIVLjAVALI KAO SVOJU VLAST koja SPREČAVA SVAKU NjIHOVU SOCIJALNU PROMOCIJU, tj. USLOVLjAVA je VERSKOM KONVERZIJOM! Kao što su SASVIM PRIRODNO, muslimani Bosne doživljavali TU ISTU VLAST kao SVOJU, zato što im omogućava NAPREDAK!
Preporuke:
1
1
38 petak, 29 novembar 2013 15:00
thinking maize@ Zmaj od Bosne, POST POST POST SCRIPTUM
I to je ono Poštovani "Zmaju od Bosne" što je ONEMOGUĆAVALO saradnju muslimana i nemuslimana u Osmanskom carstvu i što I SAD sprečava IDENTIFIKACIJU nemuslimanskih građana Bosne sa tom državom!? Dalje, to što pominjete te autore radi podupiranja vaše HIPO-teze o starini bošnjaštva (lično smatram da bošnjaštvo NIJE STARIJE od 1463!), samo ću vas UPITATI koliko njih ZNA ne samo MODERNI "BHSCg" jezik, več i SREDNjOVEKOVNI "ilirski" tj. srpski, tj. hrvatski jezik, KOLIKO NjIH zna SREDNjOVEKOVNE REDAKCIJE ĆIRILICE, kao i SREDNjOVEKOVNE latinice Bosne, Srbije, Dubrovnika i hrvatskih zemalja (a bilo je VIŠE srednjovekovnih latinica na ex-YU prostoru!), prosto KOLIKO od tih Vaših "autoriteta" za srednjovekovnu bosansku prošlost ZNA da KORISTI ORIGINALNA DOKUMENTA, da bi mogli da SA AUTORITETOM govore o bosanskom srednjovekovlju!? Kao i da li su PRIVIRILI u Dubrovački arhiv, gde se čuvaju za Bosnu (ali i Srbiju i dobar deo Dalmacije) verovatno najvažnija POSTOJEĆA ORIGINALNA DOKUMENTA!? Lično, ČISTO SUMNjAM!
Preporuke:
1
1
39 petak, 29 novembar 2013 15:10
thinking maize@ Zmaj od Bosne, i na kraju POST SCRIPTUM!
Eto, Poštovani "Zmaju od Bosne" NISAM PROTIV Vašeg Bošnjačkog identiteta, ni nacije, vere, kulture, pa ni VAŠEG DELA ZAJEDNIČKE DRŽAVE Unije Bosne i Hercegovine (PUN naziv te zemlje prema Dejtonskom mirovnom sporazumu!), ali sam VEOMA PROTIV IZMIŠLjOTINA KOJE MOGU DA NANESU VELIKU ŠTETU MOM NARODU i ZEMLjI, kako u matici, tako i u SRPSKOM ENTITETU BiH! Izvinite me, NISAM i NE MOGU da budem mazohista, kao ni najveći deo mog naroda! Uzgred, to što je osmanska vlast ZBISALA srpsko srednjovekovno plemstvo doprinelo je paradoksalno i IZGRADNjI MODERNOG SRPSKOG POLITIČKOG IDENTITETA zasnovanog na RAVNOPRAVNOSTI SVIH GRAĐANA JEDNE DRŽAVE! Dalje, sad ćete Vi o srpskim Slavama, ali to Vam je RAZLIKA između JAVNOG i PRIVATNOG, koja je poremećena ne samo u SVIM POSTSOCIJALISTIČKIM zemljama, već i na samom Zapadu, arbitrarnim uvođenjem "koncepta" "ljudskih prava"!? Vama NE USKRAĆUJEM da u Vašem ENTITETU organizujete JAVNO KLANjANjE na MEZARJU, pa što bi Vi NAMA prebacivali za Slave!? Ajd zdravo ROĐAČE!
Preporuke:
1
1
40 petak, 29 novembar 2013 15:14
Zmaj od Bosne@thinking maize
Da,slazem se sa tvoja posljednja 2 posta,sasvim korektno i bez vrijedjanja,zahvaljujem.
Za svakog normalnog Bosnjaka su Otomani bili OKUPATORI i AGRESORI,tako da i pored mjenjanja religije,sto je sporedno,jer svi narodi na svijetu su nekada u proslosti promjenili vjeru,mi smo ponosni na nase bosanske hriscanske kraljeve.
Kontinuitet drzave,ako me shvatas.
U Tuzli se nedavno napravio spomenik kralju Tvrtku,sada se planira u Sarajevu.
Preporuke:
1
0
41 petak, 29 novembar 2013 16:02
thinking maize@ Zmaj od Bosne, i na kraju krajeva POST SCRIPTUM
U redu što ste i Vi POMIRLjIVI, ali da primetim, Vaš stav o "turskim okupatorima" ne deli veliki broj Vaših sunarodnika, a čini mi se da je g-din Alija Izetbegović, PRVI Predsednik PRVOG VIŠESTRANAČKOG Predsedništva BiH, ZA RAZLIKU od Vas, imao VRLO POZITIVNO MIŠLjENjE o tom delu istorije Bosne, a i Alijin sin Bakir, sadanji predsednik Predsedništva BiH nije se nešto protivio kada je ministar inostranih poslova Turske g-din Davutoglu pričao USRED Sarajeva o "Osmanskoj carevini kao uspešnoj priči na Balkanu koju valja ponoviti"!? Znate, pravoslavni Balkana ne pokazuju takav entuzijazam za poglede g-dina Davutoglua, pa razumejte našu OPREZNOST "glede" ovakvih shvatanja "integracionih procesa" na Balkanu!? Svako vam dobro dao Bog, Bog Avramov, Isakov, Jakovljev, Bog Mojsijev, Isusov i Muhamedov, Bog Vaš i Moj!
Preporuke:
1
0
42 petak, 29 novembar 2013 16:05
Zmaj od Bosne@thinking maize
Samo osvrt na post od 15.10.
Unija BiH?Dobra sala,ali zaista.Evo Daytona:
Bosna i Hercegovina NASTAVLJA svoje PRAVNO POSTOJANJE prema medjunarodnom pravu...Ona ostaje drzava clanica Ujedinjenih Nacija.
Jasno je!BIH NASTAVLJA SVOJE PRAVNO POSTOJANJE i ONA OSTAJE CLANICA UJEDINJENIH NACIJA!
BiH NIJE nastala u Daytonu,kakva unija kakvi bakraci,jer je clanica UN od 1992.godine.
Zao mi sto cu te razocarati da po Ustavu BiH NE POSTOJI nikakav Srpski entitet,niti moj Bosnjacki.
KONSTITUTIVNOST i ravnopravnost na svakom pedlju BiH,jarane.
Etno-teritorizacija BiH,davna proslost druze.
Preporuke:
1
1
43 petak, 29 novembar 2013 23:57
thinking maize@ Zmaj od Bosne, e finito, definitivo!
Znaš, Prijatelju& Rođače, sve je "lepo& krasno" što ŽELIŠ, ali BiH JESU po Dejtonu Unija, jer Dejton NIJE RAZMATRAO DRŽAVNOST BiH, već njeno UNUTRAŠNjE UREĐENjE, što je bio GLAVNI UZROK RATA! Kao REZULTAT toga u Dejtonu je došlo do UNUTRAŠNjE PREKOMPOZICIJE te države, pa imate Republiku Srpsku i Muslimansko-hrvatsku federaciju kao dva ENTITETA u toj zemlji! Zato JESTE definisana kao UNIJA, nešto između federacije i konfederacije! Sad, što se to Vama Bošnjacima ne sviđa, pa ne sviđa se to rešenje ni Srbima, pa trpimo, jer drugačije ne može, za sada!? Dokle će, pa NAJVIŠE od Vas Bošnjaka zavisi!? Uzgred, do UNUTRAŠNjE PREKOMPOZICIJE BiH došlo je i PRE Dejtona, jer je 1994 u Vašingtonu POTPISAN UNUTRAŠNjE-POLITIČKI SPORAZUM između bosanskih Hrvata i Bošnjaka, ali pod MEĐUNARODNIM GARANCIJAMA (SAD, ali i Hrvatska), pa je tako PREJUDICIRANA Muslimansko-hrvatska federacija, samo je još valjalo NATERATI Srbe na VEĆ PROJEKTOVANO REŠENjE, što je Amerima NA KRAJU i POŠLO za rukom u Dejtonu, ali UZ KOMPROMIS!
Preporuke:
1
0
44 subota, 30 novembar 2013 01:53
Zmaj od Bosne
Kako volim trolove razbijati u diskusijama i ARGUMENTIMA unistavati njihove lazi.Da vidimo sta kaze vrhovno tijelo za implementaciju Daytonskog sporazuma-OHR,nakon sto je M.Dodik izjavio da je''BiH drzavna zajednica''.
Citat
Ured visokog predstavnika reagirao je u cetvrtak 10.januara 2013.,na NETOCNE TVRDNJE,a odnose se na Daytonski sporazum i PRAVNI STATUS BiH i njenih entiteta.
''OHR zeli jos jednom pojasniti da BiH NIJE DRZAVNA ZAJEDNICA NITI UNIJA DRZAVA.
BiH JEDINSTVENA je SUVERENA drzava i njena sadasnja unutarnja struktura definirana je Daytonskim mirovnim sporazumom''.
U Ustavu BiH sukladno aneksu IV,nedvosmisleno se navodi da RBiH cije je sluzbeno ime od sada BiH NASTAVLJA SVOJE PRAVNO POSTOJANJE KAO DRZAVA i da se SASTOJI od 2 entiteta.
Drugim rijecima,entiteti su PRAVNO USPOSTAVLJENI i zasticeni USTAVOM BiH,dok je BiH nastavila svoje postojanje po medjunarodnom pravu kao drzava,s modificiranom unutrasnjom strukturom.
Kraj citata
Preporuke:
1
1
45 subota, 30 novembar 2013 10:38
thinking maize@ Zmaj od Bosne, e finito, definitivo, BASTA!
Jarane, ŠTA SAM REKAO DRUGAČIJE nego OHR (koji se, uzgred budi rečeno, ARBITRARNO ponaša i čije su NADLEŽNOSTI PODREĐENE SB UN!? ZAMISLI da npr. Rusija JOŠ ojača i da taj SB UN da RUSKOM, beloruskom ili kubanskom DIPLOMATI da bude šef OHR!? Zanimljiva situacija!? Tim pre, što to I NE IZGLEDA NEMOGUĆE u tekućem RAZVOJU SITUACIJE!?). Prema tome, sledite Vi Bošnjaci SLOVO Dejtona, a ne uzdajte se u BAJKE o DUHU Dejtona, pa će biti MIRNA Bosna! Dalje, "evroatlantske integracije"!? Jel ti jasno da su Srbi SA OVE i ONE STRANE Drine PROTIV TOG MONSTRUMA! Bez Srba sa ove i one strane Drine ta priča NE MOŽE DA PROĐE! Prema tome, dabome! Iako si mi simpatičan, moram da te PECNEM! Baš mi se NAMEŠTAŠ! Kad smo kod "PODRIJETLA" znaš li da ste Vi Bošnjaci GENETSKI "ČISTIJI" "Srbi", nego sadanji Srbi!? Slično važi i za "ujake"! Prosto, Vaši i "ujački" preci MANjE su "šetali papuče" anadolijskim agama! Ali zato Srbi imaju BORBENE turske gene! He, he! Ukratko, imamo NADMOĆNE GENE, a i kultura nam nije loša!?
Preporuke:
1
1
46 nedelja, 01 decembar 2013 00:21
svaka cast
Srbi u zadnjem ratu su klali i silovali najcistije od svoje krvi. Pod osmanlijama su sacuvali vjeru a izgubili krv, jednostavno za pola milenija nijedno naocito zensko celjade ako nije bilo pravovjerno tesko je moglo izbjeci sudbinu da joj nutrinu poshkropi anadolsko sjeme. Srpski nacionalizam je identican tursko; jezik, muzika, kuhinja bliza turcima negoli rusima.
A sad sto se buducih sukoba tice... Mani se junacke epike i genotipske mitomanije. Istina je jedna, sve iskusio empirijski: Jak si onoliko koliko oruzja imas. Sve ostalo su price za malu djecu.
Treba opet imati TO, ravnoteza straha je jedino pouzdana. Svaki narod neka ima po 100-200 hiljada dugih cijevi. Dabogda zahrdjalo, ali gadno je kad za vikend preko drine stignu konvoji mts-a a tebe uvjeravaju kako je embargo put ka miru. Samo nek ima naoruzanja, pa pobijedite, nije problem - ali brate neka i cijena bude postena, a ne onako hinjavo.
Preporuke:
1
1
47 nedelja, 01 decembar 2013 00:48
thinking maize@ svaka čast
Napisaste: "Srpski nacionalizam je identican tursko; jezik, muzika, kuhinja bliza turcima negoli rusima." i NA ŽALOST NISTE u PRAVU! Da Vam ne bi PODROBNO OBJAŠNjAVAO, nađite negde, recimo prošetajte se do Istočnog (ovo "istočno" da Vam ne bi sa pridevom "SRPSKI" parao "nježne", na sevdalinke naviknute uši!?) Sarajeva i nađite u nekoj knjižari knjižicu, skoro brošuricu "Nasleđe DŽingis-kana" od ruskog zagraničnog pisca i lingviste Nikolaja Trubeckoja, gde se na nevelikom broju strana objašnjava PRAVA PRIRODA CARSKE Rusije, Rusije posle Ivana 4-tog Rjurikoviča-Groznog!? Tako da će Vam se neke stvari razjasniti!? Ukratko, Rusi i Srbi LIČE JEDNI NA DRUGE, ne samo zbog Slovenstva& pravoslavlja, već i zbog KONVERGENTNOG AZIJATSTVA!? Uostalom, uporedite Blokovu pesmu "Skiti" i Micićev "Zenitistički manifest", pa i slike Milića od Mačve, pa će Vam biti MNOGO JASNIJE!? Nego, JOŠ mi NIKO od Vas Bošnjaka NE OBJASNI ZAŠTO STE 1941-44 bili TAKO MASOVNO NEČIJE "CVIJEĆE", sa ODREĐENIM POSLEDICAMA po Srbe!?
Preporuke:
1
1
48 nedelja, 01 decembar 2013 05:08
Zmaj od Bosne
Da probam ja kolega o''cvijecu''.
Ukratko-Bosnjaci su birali manje ZLO,odnosno sama egzistencija je bila u pitanju.Bosnjaci su prosli pakao od 1918-1945,trebali su da nestanu.Izvori:
Milovan Djilas-BESUDNA ZEMLJA(period 1918-1941)
Vladimir Dedijer-GENOCID NAD MUSLIMANIMA 1941-1945
Dedijer,Srpski velikan koga jako cijenim,ako mislis da je bio antisrpski nastrojen-NE,napisao je i par knjiga o Jasenovcu i strasnim zlocinima tamo,sve iz prve ruke,covjek je bio ucesnik NOB-a.
Znaci imas na jednoj strani Drazu,Stevana Moljevica i HOMOGENA SRBIJA a na drugoj fasisticku NDH,a Bosnjaci u sredini n vjetrini.A iskustvo od 1918-1941,govori da trebamo nestati od koljaca sa zapadne strane Drine.Nije bila masovna pojava,ali ih je bilo.
A sada u smislu Quid pro quo,pitanje za tebe.
Zasto su Srbi bili TURSKO CVIJECE,punih 400g,pocevsi sa presudnom tackom,BITKA KOD NIKOPOLJA,kada srpski knez Stefan Lazarevic pomaze Turskoj vojsci(u porazu)sa 5000 konjanika i Turci tada pobjedjuju krecu ka Europi?
Preporuke:
2
1
49 nedelja, 01 decembar 2013 13:02
thinking maize@ thinking maize@ Zmaj od Bosne, po ko zna koji put POST SCRIPTUM
OBJASNITE mi OTKUD UNUK Mehmeda Spaha međuratnog vođe bosanskih muslimana u Šešeljevoj SRS, ako su ČINjENI "ZLOČINI" nad BiH muslimanima u periodu 1918-41!? I KOJI su to "ZLOČINI" ČINjENI nad BiH muslimanima u PERIODU 1918-41!? NIKAKVI, ali su u domenu bar PORODIČNOG PRAVA muslimani BiH, Albanci, Turci i slovenski muslimani Makedonije, imali POSEBNO UREĐENO PODRUČJE sa SPECIFIČNOSTIMA (sklapanje braka sa DO 4 žene i sl. rešenja saglasna Koranu Časnom)!? Dalje, despot Stefan Lazarević, pa Vi NE RAZUMETE KONCEPT SREDNjEG VEKA, iako verovatno u Vašem susedstvu žive naslednici islamizovanih bosanskih PLEMIĆKIH PORODICA-aga i begova!? Zna se da kad PLEMIĆ DA ZAKLETVU, On NE SME DA JE POGAZI DO SMRTI Gospodara i ne slagao se sa njim! Drugo, tadanja Srbija GOMBALA se sa Turskom SKORO ČITAV VEK pre nego što je pala pod POTPUNU NjENU VLAST, a ako se DOBRO SEĆAM ono beše "Bosna ŠAPTOM PADE"!? Zato JARANE, mante se Đidovih IZMIŠLjOTINA za period 1918-41 i gledajte KAKO da VIDAMO RANE iz 1941-45 i 1992-95!?
Preporuke:
1
1
50 nedelja, 01 decembar 2013 13:54
thinking maize@ Zmaj od Bosne, po ko zna koji put POST POST SCRIPTUM
Još nešto, kralj Aleksandar Karađorđević ODBIO je PONUDU Grka da ih prati u maloazijskoj avanturi 1920-tih rečima: "Mi smo račune sa Turcima NAMIRILI na Kumanovu!" Takođe je ODBIO i PONUDU Mustafe Kemala Ataturka da PRESELI u Anadoliju PRE SVEGA kosovske Arnaute, ali i deo BiH muslimana, sve po tadanjoj "modi" RAZMENE STANOVNIŠTVA, pristajući samo na DOBROVOLjNO ISELjENjE, kao i na preseljenje nekolikih srpskih sela iz okoline Carigrada, zaostalih još od deportacije predaka tih ljudi u vreme Sulejmana Kanunija!? Da je kralj Aca PRISTAO bar na PRESELjENjE Šiptara, sad "kosovski problem" NE BI POSTOJAO! Ko što vidim PREVIŠE VERUJEŠ Programu SKJ iz 1959!? Tamo piše SVE CRNO o "monarhofašističkoj diktaturi" i međuratnoj Jugoslaviji kao "tamnici naroda", a DA LI JE to TAČNO!? Znaš jarane, drug Tita je činio neke stvari o kojima se DOSAD ĆUTALO, a koje BITNO UTIČU i JOŠ ĆE UTICATI na NAŠE ŽIVOTE, a ti vidiš samo LAŽNI SJAJ njegovog doba NE PITAJUĆI se ODAKLE MU PARE za SVE TO!? E, pa STIGLO na NAPLATU!
Preporuke:
1
1
51 nedelja, 01 decembar 2013 14:20
Zmaj od Bosne
Mislim,stvarno,treba li jos da crtam.Navedem NE-Bosnjacke izvore o ZLOCINIMA nad Bosnjacima,od Sehovica pa sve do Foce,Visegrada,Istocne Bosne...od Dedijera i Djilasa,a mogu jos najmanje 50-ak knjiga a onda se jednostavno BEZOBRAZNO ustvrdi SUBJEKTIVNO misljenje-''nikakvi zlocini''.
Ja sam mislio da diskutiram sa intiligentnim i nacitanim covjekom,zao mi je,prevario sam se,tako da mi ostaj zdravo jarane,sve najbolje.
PS.
JUNACKA Bosna nije saptom pala,vec 1463.gotovo 100 godina poslije pada''junacke''Srbije,pod Otomansku imperiju.To su CINJENICE!Pametnom dosta.
Da toliko odani i privrzen Turcima svojom''zakletvom''Stefan Lazarevic,U TOKU BITKE,nije poslao pomoc Turska ne bi krenula ka srcu Europe ni za 100g.
PPS.
Za individue nisam odgovoran.Pitaj sam Spahinog unuka.Ili unuka Hamdije Pozderca-Vuka.
Izvoditi zakljucke o ne-zlocinima na osnovu necijih unuka-mislim,nigdje veze,jako ste nisko spali u nedostatku argumenata da se sluzite nebulozama takve vrste.
Preporuke:
1
1
52 nedelja, 01 decembar 2013 16:24
svaka cast
Bez sumnje imam prepisku sa egzamplarom srpskog salonskog nacionaliste koji po automatizmu ne posjeduje empatiju za bilo cija stradanja sem svojih. Kao prvo, trojicu brace moga dede ubili su komiti 20 i neke; potpuno neduzne na njivi. Te iste komite je Mihajlo Lalic u sistematskoj medijskoj pripremi dogadjanja 90-ih definirao kao pretacu partizanskog pokreta. OK
Niko se u kraljevini ni iza uha nije pocesao zato sto su stradala 3-4 'turcina', kakva istraga, za tu bajnu kraljevinu musliman ili pas ubijen je isto. Ivo Goldstein je najbolje rezimirao razmjere srpskih zlocina nad muslimanima. Takvu dinamiku ubijanja da su Turci imali ne bi mrav prezivio.
Konacno od dolaska turaka do 1. srpskog ustanka prodje vise od 400 godina. Srbima ili nije bilo lose ili pada svaki mit o junastvu ako su toliko vremena trpili taj mitski zulum.
Ne mrzim nikog, samo boga molim ako se opet sta desi da ne budemo goloruki pa taman svi stradali. Fer megdan pa sta kosta nek' kosta...
Preporuke:
7
1
53 nedelja, 08 decembar 2013 09:46
thinking maize@ "Zmaj od Bosne" i "svaka čast"
Reče izvesni "svaka čast": "1463. gotovo 100 godina poslije pada "junacke" Srbije, pod Otomansku imperiju. To su CINJENICE! Pametnom dosta.", pa da PODSETIM da su Smederevo Turci zauzeli TEK 1459 i da ga je PREDAO Turcima NIKO DRUGI do POSLEDNjI BOSANSKI KRALj Stjepan Tomašević i to kao SRPSKI DESPOT! Pa se isti TOCILjAO 1463 od jednog do drugog bosanskog grada, da bi IKAKO PRIVOLEO NjEGOVE velikaše na OTPOR Turcima, ali NIKO NI ABERA! Pa ga Turci ufatiše pred Doborom! I sam Mehmed Fatih se čudio FIZIČKOJ VELIČINI poslednjeg bosanskog kralja, ali ga je IPAK POSEKAO! Pa jedan od BRAĆE tog bosanskog kralja pređe u islam (baš kao i jedan od sinova HERCEGA od Stjepana Vukčića Kosače, ali I MNOGI DRUGI VELIKAŠKI SINOVI "Bosne ponosne"!), a POSLEDNjA BOSANSKA KRALjICA Katarina umre u Rimu ZAVEŠTAVŠI Bosnu nikom drugom do PAPI!? Prema tome to o NEOBAVEŠTENOSTI, to "MAČKU o REP"! Drugo, ako I Vi SAMO SVOJE BROJITE i ne KAPIRATE da ste IGRAČKA u RUKAMA ZAPADA, a PROTIV Srba, onda ALAL Vam ĆUFTE!?
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner